2 Kasım 2017 Perşembe

Masumiyet Müzesi

Kitaptı, filmdi, tasarım günleriydi derken bu yazı epey gecikti. Gülşah ile film ekimine gittiğimiz gün bir de Orhan Pamuk’un Masumiyet Müzesi’ni gezmiştik. Müze, aynı adlı kitabın hayata geçirilmiş hali. Ben kitabı okumamıştım ama Gülşah okumuştu ve onun anlatımı ile müzeye hiç de yabancılık çekmedim.

Müze, Çukurcuma’da kiremit renkli 3-4 katlı ahşap bir konak. Girişte sesli rehber alıp Orhan Pamuk’un sesi ile gezilebiliyor. Biz de öyle yaptık.
Kitap, Kemal’in Füsun’a olan apansız aşkını anlatıyormuş. Öykü kurmaca. Ancak müze gerçek. Yani kurmaca öykünün gerçek müzesi J

Kemal, Füsun’a o kadar aşıkmış ki onun içtiği her sigaranın izmaritini biriktirmiş. Müzenin bir duvarında binlerce sigara vardı. O duvarı görünce Kemal’in aşkı bana aşktan öte bir saplantı gibi geldi.
Merdivenlerden yukarı doğru çıkıyoruz.
Katlar hep böyle loştu. Pencereler içeri ışık geçirmeyecek şekilde kapanmıştı. Bu da ben de kasvet duygusu uyandırdı L
Füsün ve Kemal’in rakı balık sofrası…
Yine Kemal’e ait ıvır zıvırlar…
Kemal’in yatak odası…
Bu odada aynı zamanda Orhan Pamuk’un kitabı yazarken kullandığı karalama sayfaları var.
 

17 yorum:

  1. Kitap kurmaca da olsa, burda gerçek bir yaşanmışlık var sanki. Kitabı ben de okumadım ama çok merak ettim. Acaba yaşanmışlık var mı? diye düşündürttü. Ayrıca Müze den haberim yoktu, teşekkürler bu güzel paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde muhakkak yaşanmışlık vardır. Ancak eşyalar oraya ait değil. Sonradan Orhan Pamuk'un getirttiği eşyalar.

      Sil
  2. çok güzel, kesin gezmeliyim :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzelmiş bu müze. :) yazınızı okuyunca müzeyi gezme ve kitabı da okuma isteği uyandı.

    YanıtlaSil
  4. Kitabı ben de okumadım. Orhan Pamuk' a nedense mesafeliyim biraz. Ama müze güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhan Pamuk'un kitapları hakikaten zor okunuyor.

      Sil
  5. Orhan Pamuk kitaplarını okuyamıyorum. Kara kitap ilk ve tek yarım kalan kitap olarak tarihe geçti mesela...
    Bu müze de kitabı okuyanlar için daha anlamlı olur galiba... Öyle hissettim işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sadece Benim Adım Kırmızı'yı okudum ve çok zorlandım.

      Sil
  6. Kitap da müze gibi kasvetliydi zaten Gamzeciğim.

    YanıtlaSil
  7. Siiz müzeyi pek sevmemişsiniz galiba o izlenimi edindim bilmiyorum neden. Ben de Orhan Pamuk'a karşı mesafeliyimdir. Sadece son iki romanını anlayabildim. Gene de çok güzel bir paylaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müze kurmak için çok emek verilmiş, gezerken anlıyorsunuz.Ancak ben de neden bilmiyorum kasvet duygusu uyandırdı :(

      Sil
  8. Ben sevmiştim Masumiyet Müzesi 'ni.
    Müzeyi de merak ediyorum ama Istanbul'a yolum düşmüyor bu aralar . ☺☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'a yolunuz düşerse ben size seve seve eşlik ederim :)

      Sil