26 Kasım 2015 Perşembe

Zorlu Işık Festivali

Bilboardlarda festivalin reklamını gördüğüm anda gitmeyi kafama koymuştum. Geçen hafta da gidip gezme şansım oldu. Zorlu Avm’nin bahçesi üzerine kurulmuş olan festival alanında bir çok sanatçının ışık eseri sergileniyordu.

Festivalde ilk gözüme çarpan rengarenk ışıklar saçan yer döşemesi oldu. Belli aralıklarla renk değiştiren zeminin müdavimi çocuklardı :)
Kuşlarla donatılmış ağaçlar...
Rengarengarenk...
Festival alanında ayrıca kapalı mekanlar oluşturulmuştu ve en dikkat çekici eserler buralarda sergileniyordu. Ekranlarla kaplanmış iç mekanda ışık gösterisi yapılıyordu. Her gösterinin de bir teması vardı. “İşte bu ışık gösterisi ile sanatçı burada doğanın oluşumunu..vs anlatıyor” gibi temalar. Valla sanatçı yanım olmadığından mıdır nedir bilmem ben hiç tema filan anlamadım. Seyredip, çıkıverdim. Bu arada kabinlere girmek için epey kuyruk beklemek gerekiyor. O yüzden ilk iki yer sonrası vazgeçtim.
Kabinlerden birinde sergilenen eserlerden biri...
 
Işık tavşanı... İşte bana bunlarla gelin. Gayet net, tavşan işte J

Bir de son zamanlarda oldukça popüler olan mandala köşesi vardı. Burası ilginç köşelerden biriydi. İsminizi yazıyorsunuz ve karşınıza bir mandala şekli çıkıyor.
Özetlersek ben bu ışık festivalini sevdim. Böyle ilginç festivallerin çoğalması dileği ile...

19 yorum:

  1. güzelmiş en üsteki kare daha güzelmiş renk renk ışıklar :) tavşanda pek şeker olmuş :) bende bir an file benzettim artık nasıl bir göz varsa bende :))) Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet en renkli kısım en üstteki kareyi aldığım kısımdı :) Ben de orayı çok sevdim.

      Sil
  2. gamzecim zorluya gittim ama zamanım uygun olmadığı için ilgilenememiştim,teşekkürler,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bi daha gitme şansı yakalarsınız.Yanılmıyorsam 30 Kasım'a kadar devam edecek.

      Sil
  3. Reklamlarını gördüm bende ama ilgimi çekmedi açıkcası. Ya dediğiniz gibi sanat yönünün anlayıp izleyeceksiniz, ya da çocuk olacaksınız. Gene de paylaşım olarak, rengarenk güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  4. ilginç duruyor güzel resimler

    YanıtlaSil
  5. Kalabalık nedeniyle görmekten vazgeçtiğimiz festival:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet blogunuzda okudum.Planınızda festival alanını gezip üzerine Eataly'de yemek yemek varmış.Ben de tam olarak aynısını yaptım :) Ama dediğiniz gibi kalabalıktı özellikle kabin kuyrukları fenaydı.

      Sil
  6. Bak gidemeyip merak ettiğim festival ayağıma kadar geldi. Teşekkür ederim ne iyi oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim vakit ayırıp yazımı okuduğunuz için.

      Sil
  7. biz de gittik ama rüzgar nedeniyle tavşanı göremedik, tavşanı uçurmadılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa tavşan uçuyor muymuş?Ben öyle zeminde gördüm sadece.

      Sil
  8. Çok güzel görünüyor. Hele karanlığın içinde adeta masal gibi^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet karanlıkta rengarenk ışıklar çok hoş duruyordu.

      Sil
  9. Ne kadar güzel gözüküyorrr...hava karardığında bambaşka gözüküyor ...

    YanıtlaSil