3 Kasım 2015 Salı

Reçel Sevmeyen Birinin Reçelle İmtihanı

Evet başlıktaki biri ben oluyorum. Kahvaltı sofrasında en son aradığım şey reçeldir. Yumurtaya bayılırım, zeytin, peynir severim, şarküteri ürünlerini makul ölçüde tüketirim ama reçel hiç olmasa da olur. Tüm bunlara karşılık bu yaz reçel yapma sevdasına tutuldum. Maksat kış hazırlığı, süslü püslü kavanozlar, rengarenk kurdeleler olunca reçel sevip sevmememin bir önemi kalmadı.

İlk önce çilek reçeli denedim. Sonuç gayet başarılı oldu.
Malzemeler

1) 1 kilo çilek

2) 800 gr şeker
3) Yaklaşık yarım limon suyu

Yapılışı
1)Çilekleri ayıklayıp yıkadıktan sonra yayvan derin bir tencereye alıyoruz. (Ben çok tatlı olmayan, küçük ebatlarda çilek seçtim)

2)Üzerine şekeri döküyoruz ve tencerenin kapağını kapatıyoruz. Gece boyunca bu şekilde bekliyor.
3)Sabah şeker iyice suyunu vermiş oluyor. Hemen ocağa alıyoruz. Orta ateşte(kısığa yakın) kaynatmaya başlıyoruz. Köpürdükçe köpüğünü alıyoruz. Ben bu şekilde yaklaşık 45 dakika kaynattım.

 **Ne kadar kaynatacağımıza ise şöyle karar veriyoruz : Reçeli ocağa koyunca bir tabağı da buzdolabına koyuyoruz ve soğutuyoruz. Belli bir süre kaynattıktan sonra kıvamı oldu mu diye reçelden bir tatlı kaşığı alıp soğutulmuş tabağa döküyoruz. Tabağı dik duruma getirdiğimizde reçel akmıyorsa olmuş demektir.
4)Limonu ilave edip ateşi iyice kıstıktan sonra 5 dakika daha kaynatıyoruz ve reçelimiz hazır oluyor.

5)Soğuduktan sonra kavanozlara yerleştirilebilir.
Aynı bu şekilde bir de kayısı reçeli yaptım J

10 yorum:

  1. çilek reçeli en favorim! hatta reçelsiz kahvaltımı olur diyenlerdenim:)
    ne iyi yapmışsın, harika görünüyor,
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık , reçele benim de çok aram yok ama rahmetli anacağım çilek marmelatı yapardı bir güzel olurdu ... Annem öldüğünden beri yemediğimi farkettim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :(( Allah rahmet eylesin :( Avrupa'da reçel yerine marmelat daha çok tercih ediliyor sanırım Nesrin. Bu arada ben de marmelatı daha çok seviyorum :)

      Sil
    2. Saol canım , evet ya marmelat sanırım biraz daha hafif oluyor anneminki öyleydi :)

      Sil
  3. Çşlek reçeli sevilmez miii en sevdiğim :)
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ben de aynı şekilde çok sevmem reçeli., çocuklarda sevmiyor ama bugün de paylaştım mandalina reçeli yaptım. Onu tatlı niyetine de yiyebiliyorum. Elinize sağlık çok da şık görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa hemen geliyim bakayım mandalina reçeline, şimdi mevsimi de :)

      Sil
  5. Tatlısız yapamam ama ben de reçeli pek sevmiyorum nedense. Bir kere şeftali reçeli denemiştim fena olmamıştı. Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil