20 Temmuz 2015 Pazartesi

Müzeden Çarşıya

Mozaik müzesinin girişinin Arasta çarşısından olduğundan önceki yazımda bahsetmiştim. Müzeden çıkınca biraz da çarşıda dolaştım. Arasta çarşısını çok küçük bir Kapalıçarşı olarak düşünebiliriz. Burada, Kapalıçarşı’da satılan ürünlere benzer ürünler satılmakta.
Bakalım neler varmış...
İznik çinisi tabaklar...
Şıngır şıngır kapı süsleri...
Ben bu çarıkları çok seviyorum yaw...
Rengarenk çay takımları...
Arasta Çarşısı’nda kısa bir tur attıktan sonra - zaten isteseniz de uzun tur atamazsınız- Sultanahmet Meydanı’na doğru yol aldım.

6 yorum:

  1. Daha çok turistlere hitap ediyor herhalde ama ben de böyle rengarenk objeleri çok seviyorum. Küçük bir çarşı herhlade. Sormamın asıl sebebi sırf nargile satılan bir yer vardı burayla bağlantısı var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok sırf nargile satılmıyor hatta içinde nargile satılan dükkan pek hatırlamıyorum.Evet dediğiniz gibi daha çok turistlere hitap ediyor :)

      Sil
  2. Rengarenk ve çok güzeller... Özellikle çini tabakları gündelik hayatta servise kullanmayı seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllar evvel bir çini atölyesini gezmiştim.Tabaklar gerçekten çok emek sarfedilerek üretiliyor.Servise de mutlaka çok yakışıyordur :)

      Sil
  3. Kapı süsleri çok güzelmişş :)

    YanıtlaSil