2 Haziran 2015 Salı

Germinal

Germinal, geçtiğimiz kış bir yakınım tarafından hediye edilen bir kitaptı. Kitabı hediye eden yakınım Germinal’in biraz bunalım ama harika bir kitap olduğunu ve kesinlikle okumam gerektiğini belirtmişti. 550 sayfalık kitap kalınlığı başta gözümü korkuttu. Ancak bir gün kendimi kitabın ilk sayfasını okurken buldum. Veee devamı çorap söküğü gibi geldi. Sayfalar arasında adeta koşturak kitabı bitirdim.

Yazarı Emile Zola olan kitabın konusu Fransa’da geçiyor. Madende çalışan Fransız bir ailenin ve komşularının hayatları tüm detayları ile gözler önüne seriliyor. Yaşadıkları zor hayat koşulu kitabı okurken zaman zaman beni karamsarlığa sürüklese de okumaktan kendimi alamadım. Kitap aynı zamanda Gerard Depardieu’nun baş rolünde oynadığı bir filme de aktarılmış.
Kısacası Germinal’i büyük bir keyifle okudum. Maheu ve ailesi uzun süre hatıralarımdan çıkmayacak. Yakınım hala benim blogumu okuyor mu bilmiyorum ama okuyorsa böyle güzel bir kitap ile beni tanıştırdığı için çok teşekkür ederim.

12 yorum:

  1. Filmi de güzeldir. Çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda seyretmeye çalışayım o zaman, tavsiye için teşekkürler..

      Sil
  2. Ben de filmini izleyeyim bari artık klasiklerden okuyamaz oldum. İyi ki okumuşum zamanında. Zola 'nın NANa adlı romanını çok sevmiştim, b,r de MEYHANE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nana ve Meygane'yi notlarım arasına aldım, teşekkürler. Sevgiler...

      Sil
  3. okumadığım bir kitap filminide hiç duymadım güzelse belki bir ara okuyabilirim.

    YanıtlaSil
  4. Merak ettim ama sırada okunmayı bekleyen o kadar kitap varki:) bu arada alttaki Eminönü postuna bayıldım sayende gezmiş kadar oldum sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ah şu kitap kuleleri bir türlü erimiyor :)

      Sil
  5. Canım merhaba,
    Blogunu birkaç gündür takip ediyorum ve çok beğendim çok keyif alıyorum okurken... Hatta kendimden çok şey buluyorum, acaba bu doğum günlerimizin neredeyse aynı(1 Şubat ) olmasından mı kaynaklı diye düşünmekteyim:) bende Emile Zola nun en son kadınlar ve erkekler kitabını okumuştum. Çevirisini çok yakın bir arkadaşım yapmıştı o yüzden dili bana çok yakındı:) bu arada blogunun devamını dilerim ve hatta hatta bol bol reklam almasını temenni ederim...
    Sevgilerimle ❤️������
    (Gülşah Sevencan)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gülşah'cım,
      Güzel sözlerin beni nasıl mutlu etti anlatamam, çok teşekkür ederim.Demek sen 1 Şubat doğumlusun.Ondan ben de seni bu kadar kendime yakın hissetmişim.Tekrar teşekkür ediyorum, en kısa zamanda görüşmek dileği ile çok öpüyorum😘

      Sil
    2. Merhaba.. Sevgili gamze. Boyama çok hoş olmuş:)) Ellerine sağlık. Güzel bir hobi bulmuşsun. Eskiden ben de severdim boyama yapmayı şimdi de neden olmasın.
      Sevgiler...

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim Beyhan Hanım güzel yorumunuz için :)

      Sil