24 Nisan 2015 Cuma

Antikacılar Sokağı ve Kadıköy Çarşısı

Eskici dükkanlarını ya da bit pazarlarını gezmeyi sever misiniz? Ben severim ama oralardan pek bişi aldığım görülmemiştir. Yine de eski eşyalara bakmayı, onlara dokunmayı severim. Geçen sefer ki Kadıköy gezimde yolum antikacılar sokağına düştü.
Sokak boylu boyunca antikacı dükkanlarından oluşuyor. Sattıkları ürünler gerçekten antika mıdır bilmem ama geçerken bir kaç fotoğraf karesi almadan edemedim.

Antikacılar sokağından çıktıktan sonra ise istikametim Kadıköy çarşısı oldu. Çarşı olarak kastettiğim yer balık pazarınını kurulu olduğu yer. İçinde balıkçısı, fırını, manavı, şarküterisi ve hatta turşucusu ile cıvıl cıvıl bir semt pazarı. Bu tip yerler bana çok samimi geliyor.
Derya kuzusu bunlar...

Rengarenk bir manav...
Çarşının fırını...
Gezen tavuk yumurtaları J
Turşucu...
Bir sürü yiyecek dükkanının önünden geçince tabi ki karnım da acıkmış oldu. Bunun üzerine soluğu daha önce bir yakınımın tavsiye ettiği Express İnegöl Köfte’de aldım. Köfte-piyazı afiyetle yedikten sonra ise geziye devam.

9 yorum:

  1. oh ne güzel bi gezinti oldu,teşekkürler gamze

    YanıtlaSil
  2. babamla gezerdik biz de antikacılar çarşısını ve dönüşte de inegöl köftecisi...
    hatıralarım gözümde canlandı ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem inegöl köftecisini hem de bu sokağı ben ilk kez ziyaret ettim.Ne güzel siz ezelden beri biliyormuşsunuz.

      Sil
  3. çok severim ben de böyle çarşı pazar gezmeyi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralardan alışveriş yapmak market alışverişinden daha keyifli geliyor bana :)

      Sil
  4. Kadıköy çarşısını çok sevdim. Antikacılar sokağını bilmiyorum ama İstanbul'a bir daha ki gelişimde mutlaka görmek istiyorum. Eeee gelmişken bir de köfteci yaparız ailece. :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Kadıköy'ün her sokağı güzeldir benim için. Çarşıdaki güzel sokaklardan bazılarını geçmişsin ne iyi etmişsin Gamze'cim. :)
    Köfte yemek istersek bizimde ilk uğrayacağımız lokantadan biridir Express İnegöl Köftecisi. Afiyet bal şeker olsun. Öptüm iyi geceler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, ben de çok öpüyorum :)

      Sil