2 Ekim 2014 Perşembe

Mübadelenin İzlerini Taşıyan Bir Köy : Kayaköy

Fethiye’de bulunduğumuz günler içinde Kayaköy’ü de ziyaret etme şansımız oldu. Kayaköy, eski bir Rum köyü. Fethiye’de yamaca dayalı olarak kurulmuş bu köyde hiç bir ev birbirinin görüşünü kapatmıyor.
Köy, mübadele esnasında boşaltılmış. 1957 Fethiye depreminde ise harabeye dönmüş.
Köyde iki tane kilise bulunuyor. Bu kiliselerden birinin fotoğrafı aşağıda yer almakta. Bizim gittiğimiz dönemde tadilatta olmasından dolayı içini gezemedik.
Köyün en tepesinde ise bir kale yer almakta.
Köydeki gezimizi tamamladıktan sonra Ölüdeniz’e doğru yol aldık. Şahane manzara fotoğrafları çektikten sonra ise gezimizi tamamladık.

9 yorum:

  1. Manzaralar gerçekten şahaneymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet özellikle Ölüdeniz manzarası çok güzeldi :)

      Sil
  2. Kayakoy beni cok etkilemisti. Mubadele hikayeleri hep etkiliyor gerci beni:) yazmistim ben de blogda hatta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hatırlıyorum Beyza, hatta sanırım o bölgede bir kaç yere daha gitmiştin..

      Sil
  3. Memleketimin her yeri ayrı güzel her karesi görülesi ne büyük şans ne büyük gurur..
    Şahane bir gezi olmuş, tekrarını dilerim.
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle size katılıyorum.Görülecek o kadar çok yer var ki ükemizde...

      Sil
  4. Fotoğraflar çok güzel. Fethiye taraflarına hiç gitmedim ama çok isterim. Sizin için güzel bir gezi olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fethiye taraflarını tavsiye ederim.Ben üçüncü kez gittim :)

      Sil
  5. çok yıllar önce gitmiştim fethiye ölüdeniz falan
    memleketimiz o kadar güzel ki,güzelliği başımızı döndüreceğine alıştığımız için görmez olduk neredeyse

    YanıtlaSil