5 Eylül 2014 Cuma

Bak Postacı Geliyor :)

Çocukluğum 80’li yılların sonlarına 90’lı yılların başlarına denk geliyor. Yani mektuplaşmanın hala devam ettiği ancak yavaş yavaş azaldığı döneme...O zamanlar Adana’da yaşayan kuzenimle ayda bir kez birbirimize mektup gönderirdik. Ayrıca bayramda seyranda uzakta olan yakınlarıma kart atardım. Sonra hepsi bitti. Önce telefon sonra da internet önemli iletişim aracı haline geldi. Postacı da artık gelmez oldu. Posta kutumuzdaki mektup ve kartların yerini faturalar ve kredi kartı ekstreleri aldı.

İşte ben böyle geçmişe özlem duyarken postcrossingi keşfettim. http://yasamizi.blogspot.com.tr/2013/12/sonunda-postcrossinge-uye-oldum.html
yazımda postcrossing’den bahsetmiştim. O gün bugündür dünyanın dört bir yanına kartlar gönderiyorum ve yine dünyanın dört bir yanından kartlar alıyorum.

Şimdilerde ise kart gönderdiğim biri ile mektuplaşmaya başladım. Artık Bulgaristan’dan bir mektup arkadaşım var. İlk mektubu yazdım ve gönderdim. İtiraf ediyorum mektup yazmak acayip zor geldi. Hatta bir ara bilgisayarda yazıp, yazıcıdan döksem olmaz mı diye epey düşündüm. Sonra yok canım bu mektup kültürüne ters diyerek elle yazdım J Şimdi de cevabı bekliyorum, bakalım postacı ne zaman gelecek?

24 yorum:

  1. Eski mektupları, mektuplaşmayı özleyen birilerine rastlamak ne güzel. Ben hala bilgisayara alışamadım. Makine ile insan çok farklı. İstanbul'da üniversitede okurken aileme yazdığım sayfalarca mektup hala bir kutuda durur. Yılların ötesinden ne çok şeyi anlatır o mektuplar. Atmaya kıyamıyorum.
    Mektup çağına yetişemeyen gençler yazım kurallarına da uyamıyorlar. Postacı artık çevremize uğramasa da mektuplaşmayı sürdürmek lazım. "Mektupla haberleşme" kişiliğimizden de izler taşıyor diye düşünüyorum.
    Selam-sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin yerinizde olsam saklardım mektuplarımı, iyi yapıyorsunuz.Mektup hakkındaki görüşlerinize tamamen katılıyorum..

      Sil
  2. benim çocukluk yıllarıma ait anılar galiba bilgisayar çıktı unutuldu mektuplaşma çok güzel bir yazı olmuş sagol

    YanıtlaSil
  3. Ah harikasın! Ben hemen bakacağım verdiğin linke..
    Gönlümü nostaljiye kaptırmış biri olan ben, anın tadını yakalayamayan çoğu zaman, geçmişimden bir iz buldum.. Süper!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bak bakalım Yasemin belki sen de aramıza katılırsın :)

      Sil
  4. postcrossing harikadır!
    uzun yıllar devam ettim, son bir yılda azalttım gönderdiğim kart sayısını. Şimdi sayısı 300'ü geçen kart koleksiyonum var :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Mektuba yetişenlerdenim ben de. :)
    İletişim konusunda hiçbir şeye özenilmiyor artık. Konuşmalarımız bile bir acaib.

    YanıtlaSil
  6. aa,benim de lise yıllarımda mektup arkadaşlarım vardı:)
    geçmişe gittim birden
    :)
    mutluhaftasonu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de lise yıllarımda Almanya'dan bir mektup arkadaşım vardı.Sonra benim ihmalkarlığımdan bitti.Bakalım şimdi ne olacak...
      Size de mutlu hafta sonları...

      Sil
  7. Ne güzel bir olay!! Ben de çok özeniyorum sizin gibi kart, mektup gönderip alanlara ama üşengeçlik bende fazlasıyla mevcut. Bir de kart gitti gitmedi, geldi gelmedi stresi var ki onu yaşamak bana göre değil. :D Allah kartınızı çoğalsın gibi saçma bir cümle kurarak yorumu sonlandırayım. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Kart gönderim sayısı arttı mı artık gitti mi gitmedi mi derdi kalmıyor.Nasıl olsa bazıları ulaşıyor :)Ben üye olun derim :)

      Sil
  8. ben de uyeyim. merakla bekliyorum sonucunu. benim ilk arkadaşım rusyadan olsu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihal Hanım benim de ilk arkadaşım Rusyadandı.Yazıştığınız müddetçe bol bol Rusya gelecek.Sanırım ülkece üye olmuşlar :)

      Sil
  9. Çok güzel. Bende başladım ama artık yazışamıyorum. Çok üzülüyorum buna :(

    YanıtlaSil
  10. İletişim araçlarının gittikçe çoğaldığı ve tavan yaptığı şu günlerde iletişimsizliğimiz de aynı oranda giderek artıyor maalesef.

    YanıtlaSil
  11. Aaa ne güzel:)
    İstediğimiz milletten arkadaş seçebiliyor muyuz peki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok seçemiyoruz maalesef.Tuşa tıklıyoruz hangi ülke bahtımıza gelirse :) Daha çok Rusya, Ukrayna, Hollanda, Almanya, Çin ve ABD geliyor...

      Sil
  12. ah Gamze sen benim yazımı bi görsen bak bakayım mektuplaşmak falan ister misin ? :)
    Senin çocukluk yıllarına denk gelen yıllarda ben de genç bir kızdım.O yıllarda benim de mektup arkadaşım vardı.Hele Çinli olan arkadaşım ikinci mektupta bana aşık olduğunu söyledi. Ama yer miyim, uyanık Türkoloji öğrencisiydi aklınca postu bize sermek istedi.. Yok dedim o kadar da moderen değiliz :) Ah sonu hüsranla biten bir mektup arkadaşlığı işte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Lale Abla asıl sen benim yazımı görsen kendi yazınla muhtemelen gurur duyarsın :) Mektup arkadaşı olayına da çok güldüm, kısmet işte :)

      Sil