5 Ağustos 2014 Salı

Köfteci Recep Baba ve Barbaros Hayreddin Paşa

Farkındayım başlıktaki 2 ögenin birbiri ile hiç alakası yok. İkisinin de tek ortak noktası Beşiktaş ilçesi J Hafta sonu biraz dolaşmak için Beşiktaş’a gittik. Evden çıktığımızda bardaktan boşalırcasına yağmur yağıyordu öyle ki caddeleri su basmıştı. 10-15 dakika sonra ise yağmur durdu ve çıkan güneş ile yerler kupkuru oldu. O günden beri de nemden iyice bunaldık İstanbul’da L Umarım serin havalara kavuşmamız yakındır.

Neyse Beşiktaş’a gittiğimizde istkametimiz Meşhur Köfteci Recep Baba oldu. Burası balık pazarı civarında yer alan salaş bir köfteci. Beşiktaş’ta köfte yemek istersek tercihimiz çoğunlukla burası oluyor. Öyle şu köfte-bu köfte gibi çeşitleri yok. Sadece lezzetli standart köfteleri var bi de yanında piyaz ve ayran oldu mu üçlü tamamlanmış oluyor.
Yemeğimizi yedikten sonra sahile doğru yürümeye başladık. Sahile gidiş amacımız Deniz Müzesi’ni gezmekti ama öncesinde Barbaros Hayreddin Paşa türbesini ve heykelini de fotoğraflandırmadan geçemedik.
Barbaros Hayreddin Paşa, Osmanlı’da bir çok başarıya imza atmış asıl adı Hızır Reis olan bir Kaptan-ı Derya. Barbaros ismi italyancadan geliyor. “Barba rossa” italyanca kızıl sakal demekmiş. Kızıl sakallarından ötürü italyanlar tarafından kullanılan barba rossa lakabı türkçeye Barbaros olarak geçmiş. Hayreddin ismi ise Sultan Süleyman tarafından verilmiş.Deniz kenarında yer alan türbesi ise Mimar Sinan tarafından inşa edilmiş.
Bir kaç fotoğraf sonrası durağımız Deniz Müzesi oldu.O da artık bir dahaki yazıya J

9 yorum:

  1. Afiyet olsun. İstanbul da oturan yada gezmek ,yemek için nereye gitsek diyenler için ideal bir adressin.
    Deniz müzesini özellikle bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor, afiyet olsun bu tarz öneriler çok hoşuma gidiyor doğrusu;) güzel bir öneri teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim ziyaretiniz ve yorumunuz için :)

      Sil
  3. En sevdiğim ikili nefis görünüyor diğer bilgileride sayende öğrenmiş olduk sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Aaa deniz müzesiiii...
    Önünden her geçişimde "bir gezelim şurayı yahu" derim ama bir türlü nasip olmaz;)
    Bakalım neler var içinde, çok merak ettim şimdi:)

    Köfte de zuuuupe* görünüyor:)

    * süper anlamında kullanılmıştır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sürekli gitmek istiyro bir türlü gidemiyordum.Sonunda oldu :)

      Sil

  5. Merhabalar bloğunuzu blog keşif etkinliği sayesinde keşfettim ve hemen takibe aldım :) çok güzel bir blog olmuş gerçekten.Bana da beklerim :D
    http://tasarimkaravani.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkrü ederim, hemen geliyorum ziyarete :)

      Sil