8 Ağustos 2014 Cuma

Deniz Müzesi (1.Bölüm)

Yıllarca önünden geçip durdum, ha bugün ha yarın derken bir türlü ziyaret edemedim. Nereden mi bahsediyorum? Deniz Müzesinden :) Geçtiğimiz hafta sonu hazır Beşiktaş’a inmişken Deniz Müzesini nihayet gezdim. 3 katlı müzeyi gezmek en fazla 1 saat sürüyor.
Giriş katta sergilenen nesnelerin bir kısmı aşağıda yer almakta.
Atatürk'ün kullandığı kayık...
Padişah kayıkları...
E böyle gösterişli kayıkların gösterişli kürekleri de olur J
Osmanlı’da kaptan-ı deryalık yapmış isimlerin büstleri...
Barbaros Hayreddin Paşa büstü..
Eskiden Osmanlı’da denizcilik sınavı padişahın önünde gerçekleşirmiş. Padişahın sınavı seyrettiği taht...
Eski denizcilere ait üniforma...
Gemi isim levhaları ve padişah tuğraları...
Gemi baş figürü...
Devam edecek...

11 yorum:

  1. Saltanat kayıkları, sahip oldukları kürek sayısı sayesinde diğer kayıklardan ayrılır ve farkedilirmiş diye duyduğumu hatırlıyorum.
    Fotoğraf da beni doğruluyor sanırım:)

    YanıtlaSil
  2. sayende gezmiş kadar olduk. paylaşım için tşk. gitmek lazım bir gün. gerçekten ilgi çekici bir müzeymiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, giderseniz size de keyifli gezmeler...

      Sil
  3. Ne kadar güzel bir müzeymiş o , özellikle o küreklere hayran kaldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kürekler çok hoştu, onlar için bile özenilmiş :)

      Sil
  4. Deniz Müzesi çok sevdim fotoğrafları... Babam Deniz subayı olduğu için bizi çok götürürdü o geldi aklıma yazını okuyunca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben burnumun dibindeki yere ilk defa gittim :(
      Babanız nur içinde yatsın Özlem Hanım...

      Sil
  5. sevgili gamze...hersey cok guzel
    ama papatya uzerindeki su tanecikleri benim icin hepsinden guzel:))))))

    YanıtlaSil
  6. Gezip goulecek ne cok yer varmıs :) liste dolup tasti

    YanıtlaSil
  7. Paşam'ın kullandığı kayığı görünce içim gitti. Ne şans görebilmişsin, O'ndan bir iz taşıyor ne güzel, yayın için teşekkür ederim, belki bu kayığı başka yerde göremezdim.

    YanıtlaSil