5 Haziran 2014 Perşembe

Aklım Sende Kaldı Sintra

Küçücük bir şehir düşünün. Yemyeşil ormanların içinde, tarihi evlere sahip, arnavut kaldırımı yolları olan bir şehir. İşte düşündüğünüz şehir Sintra. Gezimizin son gününde Lizbon’a çok yakın olan Sintra’ya gittik.
Sabah saatlerinde Sintra’ya vardığımızda hava sıcaklığı 19 C yi gösteriyordu. Tatil başından beri 35-40 C hava sıcaklığına alıştığımız için epey üşüdük J
Önce merkezde biraz gezerek eski sarayı gördük.
Ardından ara sokaklara girerek yukarı doğru yürümeye başladık. Burada en dikkat çekici nokta Lord Byron’un yaşamını geçirdiği evdi.
Daha sonra Pena Sarayı’na gitmeye karar verdik. Ah Pena Sarayı ... Şu ana kadar gördüğüm en güzel saraydı diyebilirim. Masallarda betimlenen saraylara benziyordu.
Saraya girdiğim anda garip duygulara kapıldım. Sanki pencerelerin birinden Rapunzel saçlarını uzatacak ya da Pamuk Prenses’in üvey annesini bir ayna karşısında görecekmişim gibi J
 
Sarayın içini ise vakit yetersizliğinden maalesef gezemedik. Ancak kapı girişinden fotoğraflayabildim.
Sonra puslu orman yolundan yürüyerek aşağıya inmeye başladık.
Merkeze vardığımız zaman çok hoş dekore edilmiş bir pastaneye uğrayarak Sintra’ya özgü bir tatlı çeşidi olan Queijada aldık. Bu tatlı Belem pastasına benziyor ancak belem pastası kadar lezzetli olduğu söylenemez.
 
 
Tatlımızı yedikten sonra maalesef Sintra’da daha fazla vaktimiz kalmamıştı. Avrupa’nın en batı ucu olan Cabo de Roca’ya gitmek üzere yola çıkmalıydık L Sintra’da bir çok yeri göremedik. Kocaman bir botanik bahçesi, manzaralı bir kale, Pena Sarayı’nın içi, bir sürü sokak, cafe maalesef görülemedi L O yüzden aklım Sintra’da kaldı diyebilirim. Bir daha gitmek ve Sintra’da 1 tam gün geçirmek çok isterim.

14 yorum:

  1. Olsun yine de bu gördüklerin hiç görmemekten daha iyidir canım.
    Sevgiler ...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba
    Sizi takibe aldım. Umarım bir daha gidersiniz Sintra'ya, inşallah ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Umarım bir daha gitmek kısmet olur:)Sizin de en kısa zamanda gitmenizi dilerim:)

      Sil
  3. harika! hiç duymamıştım burayı.

    zaten yakında blogunuzu takip etmeyi bırakacağım. siz yazdıkça gidilecek yerler listesi kabardı da kabardı. o liste uzadıkça da bu kalabalık çirkin kentlerde yaşıyor olmak iyice eziyet haline geldi.. ama siz gezin ve paylaşın. buralara gitme umudu bana yeter de artar bile :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))Aynı şekilde siz de benim gidilecek, görülecek yerler listemi arttırıyorsunuz:) Umarım buraları en da en kısa zamanda görürsünüz:)

      Sil
  4. Ne güzel, imrendim size . Ne güzel yerler görmüş gezmişsiniz. Darısı bana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sizin de dediğiniz gibi darısı başınıza:)

      Sil
  5. Sehir gezilerini bizde cok severiz.Daha önce gitmedigim yerler, sayenizde gitmis gibi oldum :)

    YanıtlaSil
  6. Görmeyi çok istediğim yerlerden..küçük bir tur attım sayenizde,elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için teşekkür ederim:)

      Sil
  7. Çok güzel yerler gezmişsin canım.. Resimleri görünce içim gitti :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)İnşallah sen de hepsini görürsün canım...
      Sevgiler...

      Sil