21 Aralık 2013 Cumartesi

Sonunda Postcrossinge Üye Oldum

Yaklaşık 20 sene evvel lisede hazırlık okuyordum. İngilizceyi yeni yeni öğrendiğim bir dönemdi. O zamanlar mektup arkadaşı denen bir olay vardı (Hala var mı bilmiyorum). Benim de Almanya’dan bir mektup arkadaşım vardı. 2 sene boyunca yazıştık, kartlar gönderdik..vs. Sonra benim ihmalkarlığım yüzünden aramızdaki bağlantı koptu. Yıllar geçip biraz daha bilinçlenince niye devam ettirmedim diye hep kendi kendime kızdım.

Sonraları internette dolaşırken Postcrossing diye bir siteye denk geldim. Bir çok blog arkadaşım bu siteye üyeydi. Postcrossing uluslararası bir kart gönderim sitesi. Buraya üye olduğunuz zaman sizin şansınıza dünyanın her hangi bir yerinden biri çıkıyor ve o kişiye kart gönderiyorsunuz. Kart gönderirken kartın üzerine sistemin size vermiş olduğu id yi yazıyorsunuz. Karşı taraf kartınızı aldığı zaman sizin idnizi sisteme giriyor ve böylece siz de birinin size kart göndermesi için hak kazanmış oluyorsunuz.
Dün bu siteye üye oldum. İlk gönderim için 5 tane ülke geldi. Rusya, Almanya, Hollanda, Amerika Birleşik Devletleri ve Ukrayna. Kart gönderilecek kişilerin profilinde ne tür kartlardan hoşlandıkları, ilgi alanları vs de yazıyor. Örneğin; Rusya’daki kişi köpekli kart istemiş, Hollanda’daki kişi kartın önemli olmadığını ama anne-babasının pul koleksiyonu yaptığını bu yüzden postanın mutlaka pullu olmasını belirtmiş. Sitede çok fazla koleksiyoncu bulunuyor. Siyah beyaz kartpostal biriktirenler, bebek kartpostalı biriktirenler, zarf koleksiyonu sahipleri...Kart gönderirken arkasına bişiler de yazabilirsiniz, hiç bir şey yazmadan postalayadabilirsiniz, seçim sizin yani.
Dün akşam göndereceğim kartları hazırladım. Şimdi de sıra postaya vermekte. Hadi bakalım hayırlısı...



8 yorum:

  1. Ne kadar güzel bir site bu, sevdim ben :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de üyeyim.Yalnız bir sorun uzakdoğu ülkelerine inanılmaz uzun bir sürede gidiyor ve geliyor. Bir de her seferinde ayrı kişiye gönderildiği için hep aynı şeyler yazılıyor haliyle. Ama koleksiyon değeri var. Geçenlerde bir Japon bana kutu içinde 100 e yakın kartpostal göndermiş. Ama ilginç bir olay nreden baksanız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımmm..Rus ülkelerine de uzun sürede gidiyormuş.Ben de kartları postaladım merakla bekliyorum :) Evet gerçekten ilginç bir olay.

      Sil
  3. Herşeyin sanal olduğu bu çağda kart göndermek çok hoş. Bayıldım.

    YanıtlaSil
  4. Aramıza katılmanıza çok sevindim, Happy Postcrossing :)

    YanıtlaSil