27 Ağustos 2013 Salı

Nostaljik Bir Sokak

Bir tarafını yaklaşık 300 sene Osmanlı hanedanına başkentik yapmış Topkapı Sarayı’na, bir tarafını da yüzlerce senedir ayakta duran Ayasofya Kilisesi’ne dayamış bir sokak var Sultanahmet’te. Soğukçeşme Sokağı...Ne zaman o civarlarda geziye çıksam bu sokağa uğramadan edemiyorum. Soğukçeşme Sokağı, Arnavut kaldırımlı yolu, konakları ve eski çeşmeleri ile nostaljik bir hava estiriyor.
Sokak, boylu boyunca konaklardan oluşuyor. Vakti zamanında ülkenin ileri gelenleri, varlıklı aileleri bu sokakta oturuyormuş. Fakat geçtiğimiz 50-60 yıl içerisinde sokak sakinleri burayı terk etmiş. Son senelerde ise terkedilmiş konaklar restorasyondan geçmiş ve böylece sokak eski güzelliğine tekrar kavuşmuş.
Sokağın başlarında İspanya kraliçesi Sophia’nın onurlandırıldığı ev bulunmakta.Sokakta en beğendiğim konaklardan biri burası diyebilirim. Zarif, mavi bir konak...
Biraz ilerleyince 6.Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk’ün doğduğu evi görüyoruz. Hanımeli sarmaşığı ile bezenmiş bu konak da epey dikkat çekici.
Çeşmeler ve lambalar da konakların görüntüsünü tamamlayan diğer nostaljik unsurlar.
Sokakta ayrıca istanbul Kitaplığı ve Bizans Sarnıcı bulunmakta. Sarnıç şu an restoran olarak hizmet veriyor.
Sokağı boylu boyunca yürüdükten sonra Gülhane Kapısına çıkmış oluyoruz. Böylece sessiz, sakin bir yerden sonra  bol gürültülü bir ortamda  buluyoruz kendimizi.

12 yorum:

  1. Ben de hayran kaldım buralara. Sokağın ismine hiç bakmamıştım, durup durup orası neresiydi diyorum. 6. Cumhurbaşkanın doğduğu evin önünde fotoğraf çekmişiz demek ki. Şimdilerde de koca koca beton yığınlarının yerine bu konaklardan olsaydı ya ne güzel olurdu. Modern olalım derken aslımızı kaybediyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet orası tam fotoğraf çektirmelik bir yer :) Ben de bu konaklarda yaşamayı hayal ederim hep :)

      Sil
  2. Gene İstanbul'da yaşayıp hiç bilmediğim bir yer. Bu paylaşımları görünce gerçekten utanıyorum. Notumu aldım çok yakında gitmek üzere. Teşekkürler bu güzel ve faydalı paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Kısa zamanda gitmeniz dileği ile...

      Sil
  3. o koNakLardaN biriNde yaşamayı beNde çok isterdim :)

    YanıtlaSil
  4. İstanbulu çok özledim ..Resimler için teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. hakkaten cok guzel. bayilirim bu tur sokaklara, eski mahallelere.

    YanıtlaSil
  6. istanbul da en sevdiğim yerlerdendir... özlemiştim..teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) İnsanı zaman tüneline sokan, güzel bir sokak :)

      Sil