1 Temmuz 2013 Pazartesi

Marmaris Yakınlarında Küçük Bir Şelale

En son yazımda Kızkumundan bahsetmiştim. Kızkumunda gezimizi tamamladıktan sonra buranın çok yakınında yer alan Turgut Şelalesi’ne gitmek üzere yola çıktık. Şelalenin yakınında minibüsten inip yürüyerek Turgut Şelalesi’ne ulaştık. Yürüyüş yolumuzda çeşitli alabalık tesisleri ve balcılıkla uğraşan köylülerin bal kovanları vardı. Taze ballardan almaya niyetlendik ama sonra kim taşıyacak ta İstanbul’a diyerek vazgeçtik.

Yine yürüyüş yolunda rastladığımız ağaçlar içinde yer alan gölette, ördekler sıcak havaya inat gölgenin keyfini çıkarıyordu.
 
Şelale girişinde gözümüze ilk çarpan taze kekik, adaçayı satan tezgahlar oldu.

Şelaleye doğru yürümeye devam ettik. Yemyeşil ağaçların arasından geçerek şelaleye vardık.
Turgut şelalesi öyle Manavgat, Düden, Kurşunlu şelaleleri gibi gösterişli değil ama şirin güzel bir şelale diyebiliriz.

 
Dönüş yolunda ise koruma altına alınmış bir ağaç ile karşılaştık. Bu ağacın üzerine yıldırım düşmüş. Ancak yıldırım ağacı tamamen tahrip etmemiş ve içini boşaltmış. Ağacın altından baktığınız zaman tepe açıklığından gökyüzünü görebiliyorsunuz.


Son olarak da eski bir değirmenin içini gezdik ve gezimizi noktaladık.

20 yorum:

  1. nasıl güzel yerler oralar bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yemyeşil, kendinizi tamamen doğada hissettiğiniz bir yerdi :)

      Sil
  2. çok sevdiğim bir yerdir bu sıcaklarda serinliği iyi olur marmarise hoşgeldiniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet orada sıcağı hiç hissetmedik, hoşbulduk :)

      Sil
  3. yeşilliği bile yeter, çok güzel yerler. Serin de olur orası ne güzel :)

    YanıtlaSil
  4. Yurdum insanı da hemen bir şeyler bağlamış ağaca. :)
    Ağacın olağanüstü güçleri yok. Sadece yıldırım çarpmış.

    YanıtlaSil
  5. Gamze Hanım, izleyici panelinde bir sıkıntı mı var acaba, üye oldum, ama görünmedim, çıktım tekrar girdim bu sefer göründüm. Aklınızda bulunsun diye ifade etmek istedim. Harika yerlermiş, fotoğraflar benim de içimi açtı, Marmaris kız kardeşimin oldukça uzun bir süre yaşadığı bir yerdi. Çok hoş gerçekten. Güzel fotoğraflar için teşekkür ederiz Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, kontrol ettim ama bişi anlamadım.Belki anlık bi hata olmuş olabilir.Kız kardeşiniz şanslıymış, böyle güzel bir yerde yaşamış :)

      Sil
  6. Marmaris'e defalarca gittim ama bu güzelliği atlamışım :( Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. O kadar çok gittim geldim ki Marmarise, hemde araba ile nasıl görmemişim burayı. Bak çok üzüldüm şimdi. Bir daha gidersem kesin arayıp bulacağım . Teşekkürler tatlım..

    YanıtlaSil
  8. fotoğraflar şahane gerçekten iç açıcı :)

    YanıtlaSil
  9. İçim açıldı doğayla iç içe olmak ne güzel!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet büyük şehirlerde bu şansı pek yakalayamıyoruz.

      Sil
  10. cok severım boyle yerlerı kesfedılmemıs guzellıklerı herkesın olmadıgı mıs kokan yerler...aklımda bulunsun..sevgıler

    YanıtlaSil
  11. Ee ben bu blogu keşfedememişim :))

    Artık hep buralardayım ki :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil