23 Ocak 2013 Çarşamba

Kahve Kokusu

Öyle çok kahve düşkünlüğüm yoktur. Hani bazıları sabahları der ya bir kahve içeyim de kendime geleyim, benim hiç öyle bir durumum olmadı şuana kadar. Ben ya dışarda dolaşırken mola vermek maksadıyla bir kahve zincirine uğrarım ya da gerçekten canım isterse ocakta cezveyi tıngırdatır, türk kahvemi hazırlarım. Buna karşın kahvenin kokusu çok hoşuma gider. Mısır Çarşısı’na gittiğim zaman eğer çarşının Kurukahveci Mehmet Efendi’ye bakan kapısından çıktıysam çevreye yayılmış olan taze kavrulmuş kahve kokusu beni kahvecinin önündeki sıraya girmeye zorlar. Son gidişimde de öyle oldu. Yağan yağmura aldırmadan sıraya girdim ve kahvemi aldım. Kurukahveci Mehmet Efendi 100 seneyi aşkın süredir taze kavrulmuş kahve satıyor. Özellikle Eminönün’ndeki dükkanın önünde sıra hiç eksik olmuyor. Ancak çalışanlar çok pratik bir şekilde satışı gerçekleştirdiği için sırada fazla beklenmiyor.

Akşam gelince kendime ve anneme şekerli, babama da orta şekerli birer kahve hazırladım. Televizyon karşısında kahvelerimizi yudumladık.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder