19 Kasım 2012 Pazartesi

Sonbaharın En Turuncu Rengi

Balkabağı ile ilişkimiz çocuk yaşta başlar. Külkedisinin gösterişli arabasıdır o. Gece saat 12’ye kadar külkedisinin hizmetinde görevlidir. Gece 12 ‘de ise özüne döner.

Sonbahar mevsiminin vazgeçilmez sebzesi, Ekim sonu, Kasım ayı başlarından itibaren pazarlarda ve market raflarında yerini alır. O sonbaharın en turuncu rengidir. Tatlısı, çorbası, yemeği, böreği gibi bir çok şeyi yapılır. Ancak  ülkemizde en popüler tüketimi tabi ki tatlı olarak tüketimidir.

Annemin yaptığı balkabağı tatlısını çok severim. Böyle yumuşacık, ağızda dağılan bol cevizli bir tatlı yapar annem. Ben geçtiğimiz hafta sonu farklı bir şey denemek istedim ve http://yemekkvakti.blogspot.com/ da yer alan Balkabaklı Pasta tarifini evde uyguladım. Tarif için  Aylin Hanım’ a buradan teşekkür ediyorum.

Pasta oldukça lezzetliydi özellikle babam bayıldı. Tarifi burada da paylaşmak istiyorum.
Bal Kabaklı Pasta

Malzemeler
 
1 kilo balkabağı (ben 1 kilodan çok az daha fazla kullandım)
1.5 su bardağı şeker
1 su bardağı su

400 gram cici bebe (cici bebe yerine pötibör bisküvi ile de daha hafif bir tat elde edilebilir diye düşünüyorum daha sonra bir de böyle deneyecem)
1 su bardağı ince çekilmiş ceviz
2 poşet krem şanti (1 paket yani)
1 su bardağı süt

Yapılışı:

Orta boy küpler halinde doğranan kabak, şeker ve suyu bir tencerede pişiriyoruz.

2 poşet krem şantiyi bir bardak soğuk süt ile katı bir kıvam alıncaya kadar çırpıyoruz ve işlem tamamlanınca buzdolabına kaldırıyoruz.

Bu arada pişen balkabaklarını şerbeti ile beraber derin bir kaba alarak eziyoruz (Ben patates ezeceği ile 2 dakikada ezdim)

Soğuyan kabak püresinin içine cici bebeleri un gibi olmayacak şekilde kırıp, cevizi ve krem şantiyi de ilave ediyoruz.

Karışımı iyice karıştırdıktan sonra kelepçeli bir kek kalıbına yayıyoruz. Üzerine streç film geçirip 6 saat kadar buzdolabında bekletiyoruz.

Afiyet Olsun…


 
Krem şantim az olduğu için üzerini istediğim gibi süsleyemedim ama lezzeti süsünü unutturdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder