26 Kasım 2012 Pazartesi

Bir Beyoğlu Klasiği : Balık Pazarı

Daha önceki Beyoğlu yazımda Beyoğlu’nda bulunan klasiklerden bahsetmiştim. Bu klasiklerin en başında da Balık Pazarı geliyor. İki hafta evvel, Beyoğlu’na gitmişken balık pazarına da uğradık. Bakmayın adının Balık Pazarı olduğuna çarşıda 3-4 tane balıkçı ya vardı ya yoktu. Eskiden burada 30 civarı balıkçı varmış. Şimdi o balıkçılar yerlerini restoranlara, barlara ve hediyelik eşya satan dükkanlara bırakmış durumda. Ancak yine de tarihi çarşı içinde klasikleşmiş bazı dükkanları görmek mümkün.
 
Pazar girişi...

Pazarda varlığını sürdüren 3-4 balıkçıdan biri...
Çarşı girişinde midye tava ve kokoreç yapan restoranlar karşılıyor bizi. Çok sevdiğim midye tavanınkokusu beni baştan çıkarmaya çalışsa da şu sıralar sağlıklı yeme günlerimde olduğum için koku duyumu yok sayıyorum J

Çarşıda ilerlemeye devam ederek Titiz Manav’ a ulaşıyoruz. Burası her türlü sebze ve meyveyi bulabileceğiniz bir mekan. Hürriyet gazetesinin en iyi 10 manav sıralamasında da başı çekiyor. Biz de burada kısa bir mola veriyoruz ve ısırgan otu alıyoruz.(Annem çok güzel ısırgan yemeği yapar)


Titiz manavın bulunduğu sokaktan içeri girince ise Beyoğlu Şarküteri’yi görüyoruz. Ben buradan hiç alışveriş yapmadım. Ancak her türlü şarküteri ürününü ve yöresel peynirleri burada bulmak mümkün.
Sokakta biraz ilerleyince Tarihi Beyoğlu Ekmek Fırınına ulaşıyoruz. Hiç denemedim ama buranın da ekmeklerinin  çok lezzetli olduğu söyleniyor. Ekmek fırının hemen yanında ise Petek Turşucusu var. Petek Turşucusu da diğer mekanlar gibi çok eski bir dükkan. Biber, salatalık, lahana gibi klasik turşuların yanısıra bamya, mantar, kiraz gibi ilginç turşular da yapıyorlar. Buradan biraz biber turşusu biraz da denemek için bamya turşusu aldık ve balık pazarı gezimizi sonlandırdık.

 
Rengarenk turşu kavonazları çok göz alıcı...

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder